torsdag 8 oktober 2009

En vecka till opening night

ojojojoj nu går dagarna alldeles för fort helt plötsligt, jag hinner knappt med. meningen med en blogg är väl att man ska skriva varje dag men va tusan. Nu är det veckan innan premiär vilket betyder att vi jobbar mest hela tiden. Idag hade vi vårt första genomdrag och eftersom vi ligger lite efter av olika anledningar så var det också första med testpublik. de var studenterna på skolan som kom med härliga hejjarop efteråt. dom är fantastiskt fina och några av dem jobbar som assistenter till flera i teamet för att lära sig mer om ljud, ljus och kostym. vårt rum börjar bli skitigare och skitigare det gick från flygplats till att nu vara ett gammalt förråd på en militärbas med sand från öknen. väldigt kul men sand överallt.

genomdraget det gick ändå helt okej med tanke på att texten fortfarande inte är helt klar och vi klipper och klistrar fortfarande. känns väldigt läbbigt dock att det bara är en vecka kvar, helt galet. Lisa som jag spelar blir yngre och yngre och mer och mer lik stina 20 år första gången i Guinea, beredd att rädda världen....nostalgin översvämmar.
Alla fall nu är kostym klart och hela scenen, gradänger och stolar är nya och på plats och helt plötsligt här en dag fanns det en ny vägg så numera har vi också en foajé. Jag har blivit blond igen och som alltid när jag går till frisören så lyckas jag ju vara så otydlig så det jag minst av allt vill ha blir det jag får, alltså jag skulle klippa topparna och kom hem med page...... jag fattar inte hur det alltid blir samma sak enda skillnaden nu var att mamma inte fick det obligatoriska gråt samtalet på väg hem från frisören. Jag har nu kommit över själva klipp grejen men min roll måste ha långt hår..... så nu får vi beställa hår från sverige och förlänga..... haha jag som har sparat i 2 år....... alla fall blond snart långt hår och snart knall brun, inte för det är fantastiskt väder utan för jag måste använda brun utan sol två ggr per dag för rollens skull. jaaaa vad gör man inte för teateer

2 kommentarer:

  1. Hej igen,
    det ska vara "lite" kaos veckan innan premiär.
    Hade gigg med kören idag och det gick bra trots
    kaotisk uppladdning. "Break a leg" (not literally)
    Pelle

    SvaraRadera
  2. Hejsan svejsan,ja det här med håret är ju en följetång så jag är inte så överraskad. det hade ju kunnat vara ännu värre för om de använde blekmedel på salongen så är det färg för en hårkvallité som inte precis passar ett fjunigt sverige hår och resultatet hade kunnat bli mera pippilångstrump stuk. Vi har det bra och har börjat nerräkningen tills vi kommer.
    En SPARK i baken får du av pappa och mig till premiären.

    SvaraRadera