söndag 27 september 2009

En liten uppdatering bara

Vad händer egentligen här nere? Ja det är en massa massa, med själva projektet har det varit en ganska tung tid de sista två veckorna men efter mycket möten, lite gråt och kriser åt olika håll så tror jag att det kanske börjar lösa sig. Vi vet mer i nästa vecka. Hittills så har vi jobbat på med våra olika manus versioner och försöker få ihop det vilket väl visat sig svårare än vi trodde men snart så hoppas vi den berömda nyckeln tänker visa sig.
Teamet har nu börjat bygga om scenen och foajén eftersom det läcker från taket och sist det var stor-regn insåg vi att det typ fanns inga trösklar så allt vatten forsar in under scenen. Scenografin är på gång och vi börjar få kostym så sakteliga så det rullar på. Kanske äntligen har vi också hittat en frisör så jag äntligen ska få klippa och färga håret, e ju inte helt lätt eftersom jag här har världens konstigaste hårkvalité, om man inte går till de otroligt exklusiva frisörerna. Denna vår som skall finnas lyser däremot med sin frånvaro det bara regnar och blåser dessutom är det svinkallt inne på teatern. Från början repade vi insvepta i filtar men nu har vi gått över till fingervantar och mössa. Förra veckan var vi i en ny lokal, efter halva första dagen tyckte vi det var så otroligt kallt och fuktigt och dragit, då upptäcker vi att det är ett hål i väggen bakom en gardin…. Det är lite av ett äventyr här hela tiden, på olika sätt.

2 kommentarer:

  1. Hej Stina!
    Äntligen har jag hittat till din blogg.
    Oerhört intressant och jag känner mig
    både glad,stolt och avundsjuk. Tänka att ha en
    brorsdotter som får uppleva detta äventyr (glad och stolt) samtidigt så skulle jag själv gärna vara med:). Keep meditating.
    Pelle stolt farbror.

    SvaraRadera
  2. ja det där med mediteringen har liksom lite försvunnit nu men rackarns om jag ska ge mig, en dag så! duuuu ta med dig hojjen och anki detta ställe är paradiset för motorcykelturer!! tjing

    SvaraRadera